ΥΠΟΤΙΤΛΟΣ

Εις κάθε προσκυνητήν ας είναι

υψίστη η ευλογία και πλουσία η χάρις

της Υπεραγίας Θεοτόκου.

Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Κυρά Δαμάστα

Παραθέτουμε  το  παρακάτω  λαϊκής  έμπνευση  δημιούργημα
το  οποίο  είναι  διαδεδομένο στους  κατοίκους  της  περιοχής  
της  Ιεράς  Μονής  Δαμάστας.


Κυρά  εσύ  Δαμάστα  μου  των  Φθιωτών  η  σκέπη 
χαράς τον που Σε προσκυνά, χαράς τον που Σε βλέπει.
Σεμνή  Παρθένος  να  κρατάς  στ' απέριττο  θρονί  Σου
τον  Γιόκα  Σου  τον  ακριβό  και  τον  Μονογενή  Σου.
Κάμε  Κυρά  μου  του  φτωχού, τον  μόχθο  ευλογία
τ'ανήμπορου  τον  πυρετό,  κάντου  δροσιά  αγία.
Της  μάνας  τον  παραδαρμό  που 'χει  παιδιά  στα  ξένα
καν' τον  τραγούδι και  χορό  με  κορυφαία  Εσένα.
Βλόγα  Κυρά  μου  του  φτωχού  το  λάδι  και  τ' αμπέλι
ως  ευλογούν  ακοίμητοι  οι  δυό  Σου  αρχαγγέλοι.
Κι ως  στέκονται  ένας  ζερβά κι  άλλος  στα  δεξιά  Σου
στέλνε μας θεία μηνύματα και σώζε τα παιδιά Σου.
Κι αξίωσε μας αν ποτέ στα ξένα κοιμηθούμε 
στο χώμα της δικής Σου γης ανάπαψη  να βρούμε.
Κυρά Εσύ Δαμάστα μου, Κυρά μου Παναγία
Κυρά μου και βασίλισσα, βοήθα  την  Λαμία.

------~~~~~~------